tisdag 14 december 2010

En jävla dag!

Första dagen i Istanbul, väldens huvudstad...tydligen?
Vi lämnade The tree of life ganska tidigt för att klippa soluppgången. Eftersom vädret var dåligt var det en onödig ansträngning. Vi borde kanske börja kolla väderrapporten innan vi sätter väckarklockan på 06.00?
Även om vi inte fick några prisvinnande bilder av Istanbuls skyline så var det en ganska mysig morgon. Vi tog en kaffe vid vattnet och sen en promenad genom Istanbuls fiskmarknad. Efter ett par timmar stannade vi för att käka lite. Fisk såklart! För 3TL (ca 15kr) fick vi en varsin fiskmacka i nybakat bröd. Helt galet gott! Precis som jag tog min sista tugga knäckte det till i munnen på mig. Min porslinsplomb lostnade! Så nu har jag bara en och en halv framtand och måste leta upp en tandläkare. :(
Att min mun gick sönder fick inte förstöra dagen så vi gick vidare på vår promenad. Fotograferade och konverserade, fikade och spatserade i flera timmar sen knäckte det till igen. Den här gången var det mitt objektiv som havererade. 800kr kommer den reparationen kosta! Det går bra nu!

Jag förstår hur detta kan låta som en jävligt jävlig dag men till min stora tröst fick jag ett gäng riktigt bra bilder :)
Wifi uppkopplingen på gästhuset tillåter inte uppladdningar så bilderna kommer få dröja tills jag har vägarna förbi ett @-café,

PZ&LUV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar