fredag 17 december 2010

Made in Japan!

Jag bor på ett litet ”hemligt” Japanskt gästhus på en lite tvärgata. Alla är japaner förutom jag, alla skyltar är skrivna på japanska och japanska är det primära språket i allrummet.
Eftersom jag har varit lite under vädret de senaste två dagarna har jag spenderat ganska mycket tid i allrummet. I detta lilla rum har jag gjort en del observationer som alla har lätt mig till slutsatsen att japaner suger på att resa. Med detta försöker jag verkligen inte uppa mig själv, jag är själv en ganska lat resenär men de här spelar i en helt annan liga!
De börjar sin dag vid tio rycket med frukost och te därefter en stunds mangaläsande innan de tar en dusch. Vid ett tiden har de duschat, bytt kläder och är redo för att laga lunch. Medans de låter lunchen smälta läser de lite mer manga för att sen vid två eller tre börja göra sig i ordning för att gå ut. Hälften är sedan borta ett par timmar på sightseeing medans den andra halvan återvänder inom en timme med en souvenir och matkassar. Vid sju äter alla middag tillsammans för att sedan läsa lite mer manga, dricka te och snacka skit till klockan blir elva, då går de till sängs.
Seriöst! Om man inte vill se någonting eller träffa någon eller äta något som inte är japanskt bör man inte resa iväg från Japan!

Ps. Många av dem pratar ingen eller otroligt lite engelska. Hur fan lyckades de ens ta sig hit!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar