torsdag 16 december 2010

Sightseeing suger!


Jag ska vara ärlig, Sightseeing i Istanbul är dyrt och inte särskilt intressant. Vi spenderade förmiddagen med att beta av stadens ”hotspots”. Det kostade oss en bit över 150kr och var ett totalt slöseri med tid i min mening. Vill du se vackra moskéer, åk till Iran. Där är de fyllda med muslimer istället för kineser med fannypacks och funktionsplagg.
På eftermiddagen gick vi runt i ett kvarter i gamla Istanbul. Ganska intressant då det är där många av turkarna faktiskt bor. Riktiga Istanbul om du så vill. Ingen fattigdom direkt men helt klart ett arbetarklass samhälle. Vildkatter som leker på taken och barn som spelar fotboll på gatan medans deras föräldrar rensa fisk och tvättar kläder.
Mina bilder blev ganska gråa och Sovjet liknande så jag vill verkligen förtydliga hur mysig och relaxad stämning det var!:)
PZ&LUV!
Ps. Om ni inte ser bilderna så kvarstår problemet med uppladdnings blocken här. Ber om ursäkt! Jag får lägga upp alla bilder i en bunt senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar